FordTrucks С ПОДКРЕПАТА НА FORD TRUCKS В СЛОВАКИЯ Е ПРОИЗВЕДЕН ПЪРВИЯ КАМИОН, ЗАДВИЖВАН С ВОДОРОДНИ КЛЕТКИ 02-12-2024
Словашката компания за иновативни технологии Mobility & Innovation Production s.r.o. представи първия камион, задвижван с водородни клетки, успешно преминал тестове за хомологация в съответствие с разпоредбите на ЕС.
Първият камион в Словакия, задвижван с водород, е изграден върху платформа на Ford Trucks F-MAX с подкрепата на Ford Trucks. Това е най-иноватовният камион, задвижван с водородни клетки, който отговаря на най-стриктните европейски стандарти. Този камион използва новаторски технологии, които все още не са вложени в превозните средства, налични на пазара. Всички параметри са подробно тествани и документирани:
- В сравнение с електрическите, предлагат удължен пробег на дълги разстояния до 750 км.
- Зареждането с гориво е бърз и ефективен процес, поддържащ последователни работни графици.
- Лесното управление от водачите го прави достъпна опция за автопаркове, преминаващи към нулевоемисионни алтернативи, без да се нарушават навиците при шофиране.
- Това е най-близката алтернатива на камионите, работещи с изкопаеми горива, която пренася адаптацията към транспорт с нулеви емисии директно в ежедневието.
- Очакваният пробег е от 600 до 750 км, който е несравним с другите алтернативни задвижвания.
- Пробегът при използване само на тягови батерии от DuraPower е до 120 км.
- Интегрирана горивна клетка REFIRE с капацитет 117kW (предлага се и във версии 180 и 200kW).
- Първият камион в Европа с мотор Dana Sumo, интегриран в тежкотоварен автомобил, заедно със специална 4-степенна скоростна кутия от EATON, разработена за електрическо задвижване в тежкотоварния транспорт.
- Хомологираното максимално общо тегло на камиона е 45 тона.
- Позицията на лафета е съвместима с всички ремаркета, които отговарят на стандартите на ISO за стандартни ремаркета.
- Съвместимостта на камиона е същата като дизеловата версия на базовия модел Ford Trucks F-MAX.
Впечатляващи параметри
Новият модерен нулевоемисионен камион, наречен M&I RH120R, се задвижва от електрическия мотор DANA TM4 Sumo HV 2500 6-P, с мощност 540kW (734hp) и въртящ момент до 2500Nm. Камионът е с четиристепенна скоростна кутия от Eaton, разработена директно за тежкотоварни превозни средства, задвижвани с електричество. Горивната клетка Refire Prisma XII+ с мощност 117kW зарежда тягови батерии от Durapower с капацитет 122kWh, които могат да се зареждат и през CCS2 конектор. На борда на този уникален камион има четири резервоара за водород от 12 кг, произведени от Nproxx, позволяващи на камиона да измине от 600 до 750 километра с едно зареждане.
По време на представянето на камиона бе подписан меморандум за разбирателство с Metrans и Waberer’s – първите компании, които проявиха интерес към превозното средство. И двете планират да тестват камионите в ежедневни реални операции и обмислят възможността да добавят автомобил с нулеви емисии към своите автопаркове в бъдеще.
Словашката компания Mobility & Innovation Production, s.r.o. (MIP) е иновативна технологична компания, фокусирана върху изследване и разработване на задвижващи системи с нулеви емисии за различни превозни средства. Тя непрекъснато се стреми да внедрява най-новите и модерни технологии, които отговарят на разпоредбите на Европейския съюз.
В допълнение към камиона задвижван с водород, 2022 г., MIP представи първия градски автобус, задвижван с водород на европейския пазар през 2022 г. с рекордно ниска консумация, като така затвърди позицията си на европейски лидер в разработването на градски автобуси с нулеви емисии и ултралеки композитни каросерии .
Цитат от Емра Думан – Вицепрезидент на Ford Trucks
„Ford Trucks е водещ бранд, който оформя бъдещето на транспортните решения в сектора на тежкотоварните автомобили. Нашата визия е да създаваме стойност с най-ефективните транспортни решения. В съответствие с тази визия, ние непрекъснато развиваме нашето продуктово портфолио чрез нашите възможности за научноизследователска и развойна дейност, инженерен опит и инвестиции в иновации. Вървим напред с целта за бъдеще с нулеви емисии и нашите усилия за научноизследователска и развойна дейност продължават с пълна скорост, за да я постигнем.
За Ford Trucks сътрудничеството с Mobility & Innovation Production s.r.o. е ценна възможност. Особено в областта на технологиите FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). Тяхната пионерска роля в нашите съвместни проекти е изключително важна за нас. Това сътрудничество не само допринася за индустрията, но и подкрепя нашите цели за разработване на екологични транспортни решения. Нетърпеливи сме да продължим партньорството си с Mobility & Innovation Production s.r.o и да го укрепим допълнително чрез това успешно съвместно начинание. Твърдо вярваме, че в бъдеще това партньорство ще се задълбочи и ще допринесе за иновативните решения, които разработваме в индустрията.“
Другите основни партньори в този проект са Durapower, за които това сътрудничество бележи първия основен етап в доставката на акумулаторни системи за 44-тонен камион с горивни клетки в Европа. Durapower подкрепя този иновативен проект, при който батериите са напълно интегрирани с 4-степенна скоростна кутия на Eaton, резервоари за водород NPROXX 700 bar и ефективната система за горивни клетки Refire. DRABPOL Automotive предоставя иновативни системни решения за производители на камиони, автобуси и специални превозни средства. Тяхната програма „Електромобилност с DRABPOL“ интегрира електрически и водородни системи за задвижване с бордова електроника.